Opinie o MLM, czy warto wchodzić w marketing sieciowy?
Zastanawiasz się, czy warto wchodzić w marketing sieciowy? Dla wielu ma to sens, ale istnieje też liczne grono przeciwników. Dlatego zanim się zaangażujesz, sprawdź opinie o MLM zamieszczone w tym artykule. Przez podjęciem decyzji zbadaj dodatkowo alternatywne źródła prezentujące oceny krytyczne. Dzięki temu będziesz mógł wyrobić sobie własne zdanie.
Spis treści:
- Dlaczego opinie o MLM są negatywne?
- Marketing sieciowy i opinie specjalistów
- Czy warto wchodzić w MLM?
- Dlaczego marketing sieciowy?
Prawdopodobnie spotkałeś się z negatywnymi opiniami na temat konsultantów działających w marketingu sieciowym. Pogardliwie określa się ich “naganiaczami”. Są to osoby, których zadaniem jest zwerbowanie do struktury za wszelką cenę.
Kolejnym elementem źle wpływającym na opinie o MLM jest zachowanie firm. Namawianie lub wręcz przymuszanie do zakupu drogich szkoleń, niekorzystne zapisy w umowach, czy atmosfera rodem z sekty to tylko niektóre grzeszki.
Pomagamy budować zarabiające i stabilne struktury
Opinie na temat postępowania konsultantów i firm niestety nie wzięły się znikąd. Są to przypadki nieliczne, ale rażące i przez to wpływające na ogólny wizerunek. Pod marketing sieciowy podszywają się również piramidy finansowe, które z uwagi na pewne podobieństwa, nie łatwo jest odróżnić.
Dlaczego opinie o MLM są negatywne?
Po części wiesz już, dlaczego opinie o MLM są negatywne. Wynika to z trudności rozróżnienia marketingu sieciowego od innych, nieuczciwych modeli. Cechą wspólną jest jedynie możliwość budowania struktury. Różnic jest znacznie więcej. Niestety oszuści starają się jak najbardziej upodobnić swoje modele do marketingu sieciowego.
Jeśli sprawdzisz opinie o MLM dostępne w internecie, przekonasz się że większość komentujących odwołuje się do piramid finansowych. Wiele osób straciło w nich czas, pieniądze i reputację. Dlatego odradzają angażowanie się w marketing sieciowy. Problem polega na tym, że nie byli oni w stanie odróżnić tych dwóch działalności i traktowali je tak samo.
- Przeczytaj: Piramida finansowa vs MLM
To nie jedyny powód, przez który MLM ma złe opinie. Sama firma nie ma dostatecznej kontroli nad działaniami partnerów. Oczywiście swoboda jest dla przedstawicieli zaletą. Niestety nie wszyscy są uczciwi. Niektórzy w celu szybkiego i prostego zdobycia zysku okłamują zainteresowanych.
Wielokrotnie można usłyszeć historie, w których podczas oferowania pracy w MLM, obiecuje się szybkie, proste oraz wysokie zarobki. Potem okazuje się, że jest to kłamstwo. Wina spada na firmę, a nie pojedynczą jednostkę, która zdecydowała się na manipulacje.
Marketing sieciowy i opinie specjalistów
Sam marketing sieciowy i opinie specjalistów na temat tego modelu, nie wzbudzają optymizmu wśród sceptyków. Większość osób nie ma wykształcenia ekonomicznego ani doświadczenia w biznesie. Opiniują MLM na podstawie plotek, usłyszanych historii oraz szczątkowych artykułów znalezionych na popularnych portalach.
Polecamy portal do darmowego rejestrowania nowych partnerów
Jakich ludzi uznamy za specjalistów, którzy mogliby wydać kompetentną opinię o MLM? Warto zwrócić się do osób, które czynnie działają na tym polu, ponieważ mogą podzielić się swoim doświadczeniem. Ich opinie o marketingu sieciowym są więc istotne.
Drugą kategorią osób, które mają podstawy do oceniania rzeczonego modelu, są przedsiębiorcy. Szczególnie ci, których dokonania potwierdzają ich wiedzę. Rozumieją problemy, które stawia rynek. Wiedzą, jak dużym wyzwaniem jest optymalizacja dystrybucji. Znają się na marketingu i potrafią trafnie ocenić, czy dane założenia biznesowe się sprawdzą.
Swoją ocenę marketingu sieciowego przedstawili Robert Kiyosaki oraz Donald Trump. Osoby być może kontrowersyjne, ale cenione za skuteczność i dobrą intuicję w działaniach biznesowych. na polu biznesowym. czyli osoby uznane w szeroko rozumianym biznesie.
Opinia Roberta Kiyosaki
Robert Kiyosaki to amerykański inwestor i autor książek o tematyce biznesowej. Jaka jest jego opinia o MLM? Na pewno obszerna ponieważ napisał na ten temat książkę „Biznes XXI wieku”.
Jego zdaniem marketing sieciowy to znakomita szkoła biznesu. Wymaga ciągłego doskonalenia i należy to traktować jako coś pozytywnego. Wdrażanie nowej wiedzy pozwala tutaj zarabiać. Osoby, które się nie edukują, nie osiągną lub szybko stracą swoją pozycję.
- Przeczytaj: Na czym polega marketing sieciowy?
Kiyosaki uważa, że ten model działalności biznesowej uczy bycia twardym. Oczywiście twardym w znaczeniu wytrwałym i odpornym na opinie innych ludzi. Przedstawiciele muszą mierzyć się z licznymi odmowami, co hartuje charakter.
Kiyosaki stwierdził również, że gdyby miał zacząć od nowa, zrobiłby to wykorzystując marketing sieciowy. Dlaczego? Ponieważ to gotowy system, który został już sprawdzony i dostosowany do potrzeb ludzi chcących osiągnąć finansową wolność bez własnej inwestycji.
Opinia Donalda Trumpa
Donald Trump to były prezydent USA, milioner, gwiazda telewizji, polityk oraz co najważniejsze uzdolniony przedsiębiorca. Jego majątek szacowany jest na kilka miliardów dolarów. Większość osób patrzy na jego postać przez pryzmat poglądów. Należy jednak pamiętać o tym, że to doświadczony biznesmen.
Tu znajdziesz opinie o firmach i produktach z naszej branży
W kontekście artykułu istotna jest dla nas wyłącznie jego opinia o MLM, a nie poglądy polityczne. Jak się okazuje, jest wielkim zwolennikiem tego modelu. W roku 2009 został partnerem firmy Ideal Health działającej w modelu MLM. Następnie firma zmieniła nazwę na Trump Network.
Trump pokłada nadzieję w marketingu sieciowym, ponieważ zauważył kryzys zaufania do tradycyjnych narzędzi reklamowych. Jego zdaniem ludzie coraz mniej będą wierzyli opiniom serwowanym przez tradycyjny przekaz reklamowy.
Według niego marketing referencyjny z roku na rok będzie odgrywać coraz większą rolę w działaniach promocyjnych. Słusznie zauważa również, że ten model jest bardzo naturalny. Jeśli jesteśmy zadowoleni z produktu, chętnie polecimy go znajomym.
Czy warto wchodzić w MLM?
Na pytanie czy warto wchodzić w MLM, nie ma jednej poprawnej odpowiedzi. Wiele zależy od Twojej sytuacji. Jeżeli potrzebujesz szybkiego dochodu nie będzie to dobry wybór, ponieważ będziesz musiał poświęcić miesiące zanim pojawią się wymierne korzyści finansowe.
Jeżeli jednak patrzysz na sprawę długoterminowo lub chcesz dorobić sobie do wypłaty budując strukturę – to świetnie. W takich przypadkach na pewno warto wchodzić w MLM.
Kolejnym argumentem za jest możliwość poszerzenia wiedzy z zakresu sprzedaży, zarządzania zasobami ludzkimi, psychologi oraz innych dziedzin. Firmy MLM oferują dobre szkolenia, które przydadzą się w codziennym życiu oraz pomogą w wykonywaniu obowiązków zawodowych.
Dlaczego marketing sieciowy?
Według opinii Roberta Kiyosakiego praca w MLM pozwala na zdobycie wolności – finansowej i osobistej. Dlaczego marketing sieciowy to umożliwia? Ponieważ możesz działać według własnego planu. Z kim chcesz, gdzie chcesz i kiedy chcesz. To wolność osobista.
Nagrodą dla najlepszych i najbardziej wytrwałych jest dochód pasywny, czyli prowizje ze struktury. To wolność finansowa. Nawet najbardziej negatywne opinie o MLM nie podważają tego faktu, ponieważ niezliczone grono ludzi na całym świecie osiągnęło ten status.
Zastanówmy się, czy marketing sieciowy jest dla każdego? Odpowiedź jest prosta – nie. MLM zdecydowanie nie jest zajęciem dla każdego. Głównie dlatego, że wymaga zaangażowania, wytrwałości i skuteczności. A to już warunki skutecznie odstraszające ludzi liczących na łatwy i szybki zysk przy minimalnym zaangażowaniu. Przeczytaj: jak w zacząć MLM?
Z punktu widzenia matematyki MLM ma sens. Ponieważ, nie jest ważne na ile poziomów rozbijemy marżę. Na przykład: 50% marży wypłacone jednej osobie jest tym samym co 50% podzielone na różne osoby znajdujące się na 20 poziomach. Nie jest to kolejna opinia tylko fakt wynikający z obliczeń.
Z punktu widzenia osobistego MLM ma sens w dwóch przypadkach. Po pierwsze wtedy, gdy chcesz sobie dorobić do wypłaty. Możesz poświęcić godzinę lub dwie dzienne i zarobić dodatkowe kilkaset złotych. Po drugie wtedy, gdy patrzysz długoterminowo i dążysz do finansowej wolności.